Vecka 39

Barnet

Fostret väger omkring 3,2 kilogram, är ungefär 50 cm långt och är nu förberett för sin födelse. Via moderkakan har fostret fått mycket näring och antikroppar. Det kommer att skydda barnet den första tiden.

Fostrets hjärna utvecklas hela tiden och kommer inte att vara färdig förrän barnet är runt två år. Tånaglarna har vuxit ut nu och täcker hela tån.


Mamma

I början av graviditeten är livmoderhalsen riktad bakåt för att hindra att öppningen vidgas. Nu ändras riktningen och livmoderhalsen kortas ner några centimeter.

Många gravida känner sig tunga och trötta. En del har kraftiga förvärkar.


Jag

I helgen har jag varit på möhippa. En hel dag ute och flängt med andra ord. Det kändes otroligt mycket i kroppen dagen efter! Kunde knappt gå. Men ingen bebis ville komma för det. Så om inte den dagen fick henne att komma ut så lär ingenting jag försöker med göra det. Så har väl insett att det bara är att vänta även om jag skulle behöva gå över tiden. 

På fredag är det midsommar och jag vill väldigt gärna hinna vara med på det eftersom vi ska fira med alla vänner. Så onsdag-lördag får hon gärna stanna inne i magen. Bara för det så kommer hon väl nån av de dagarna. ;D

Är en del svullen på em/kväll nu när det har varit så varmt ute senaste dagarna. Känns inte alls kul, men vad ska man göra. 

Fortfarande trött hela tiden och försöker att sova middag nån stund varje dag. 

För att vara jag tycker jag nog att magen är lite lägre än tidigare. I alla fall om man tittar på den första bilden här. 
Känns även så eftersom jag inte blir lika vrålmätt av det jag äter längre.

Vikt: + 9,5 kg





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0