Barnmorskebesök och hinnsvepning

Ännu ingen bebis... 
I tisdags var jag hos barnmorskan. Fick henne att göra en hinnsvepning. Hon sa dock att hon inte lyckats få igång någon på det sättet. Men värt ett försök tänkte jag. 
Det gjorde ONT! Kändes sol hon hade sönder något eller rev med sin nagel på tappen. För ända sedan dess har jag haft hugg och rejäl smärta i det området varje gång jag har sammandragning eller bebis trycker neråt mycket. 
Haft en hel del förvärkar på nätterna efter det oxå. Trodde nästan att det skulle starta i förrgår natt. För det började kännas som värkar ska göra och på rätt ställe för en gång skull. Men nej... Sen klingade det av! 
Så nu har jag åter tappat tron på att det kommer att komma någon bebis på eget bevåg. Kommer garanterat få bli igångsatt den här gången oxå! 
Jag som verkligen VILL slippa bli igångsatt denna gången och få känna på hur det känns när förlossningen startar på normalt sett! :( 

SF-mått: 35 cm (34 för 2 veckor sedan)
Hjärtljud: 140
Bebis fixerad fortfarande
Blodtryck: 110/60

Ska på ny kontroll på tisdag. Denna gången VILL jag nog inte ens be om en ny hinnsvepning efter hur plågsamt det var sist och hur ont jag haft sen dess utan resultat! ;( 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0